In Romania, exista o necesitate accentuata a formarii de specialisti in managementul proiectelor, de aceea a fost dezvoltat un curs project manager care sa le asigure persoanelor interesate cunostintele necesare si recunoasterea calitatilor in ceea ce priveste organizarea flexibila prin intermediul proiectelor.

In urma unui astfel de curs, managerul de proiect va avea posibilitatea de a obtine recunoastere, fie pe plan financiar, fie recunoastere a importantei lor in cadrul companiei. Managerul de proiect este persoana care gandeste un proiect din faza incipienta, il formuleaza, ii stabileste obiectivele si apoi il implementeaza. Este foarte important ca acesta sa se bazeze si pe cunostinte solide, nu numai pe intuitie sau pe experienta pe care o au pana la momenul participarii la curs.

Coordonarea unui proiect necesita participarea la un curs manager proiect

Concret, coordonarea proiectelor nu determina crearea aptitudinilor manageriale necesare, iar experienta obtinuta prin functia administrativa pe care au avut-o nu reprezinta o garantie in aceasta directie. Daca managerul de proiect nu are cunostinte temeinice obtinute in urma unui curs nu poate sa inteleaga modul de operare al diversilor participanti la proiect, nu poate aprecia in mod corect calitatea si metodele de lucru ale celor angajati in proiect, iar acest lucru va duce proiectul pe un drum gresit.

In urma absolvirii unui astfel de curs, managerul de proiect va deveni persoana responsabila cu asigurarea comunicarii membrilor echipei, dar si persoana responsabila pentru succesul general al proiectului. Acesta va avea in plan toate activitatile desfasurate care privesc bunul mers al activitatilor legate de proiect. Daca sfera de cuprindere nu este clarificata, spre exemplu, managerul de proiect va fi direct raspunzator. De asemenea, daca proiectul nu pune un plan de lucru puternic si bine definit in aplicare, managerul de proiect este direct raspunzator.

Ceea ce inseamna ca project managerul nu este un simplu executant al activitatilor, ci trebuie sa inteleaga obiectivele de business care l-au generat, pentru a lua decizii relevante pe  parcursul fiecarei etape. In plus, “business awareness-ul” tinde sa devina un criteriu foarte important la alegerea unui manager de proiect, de aceea toate abordarile moderne pun accent pe necesitatea ca managerul de proiect sa urmeze un curs pentru a poseda cunostintele si abilitatile necesare.

Portret manager de proiect absolvent al unui curs specializat

Un portret complet al managerului de proiect care a absolvit cursul cuprinde competentele clasice, noi, dar si abilitati si calitati. Competentele clasice fac referire la managementul termenelor, cunostintele in domeniu, managementul costurilor si expertiza in domeniul de referinta al proiectului.

Competentele noi ale managerului de proiect includ stapanirea instrumentelor informatice necesare si utilizarea abilitatilor de comunicare. Cele mai importante calitati ale unui manager de proiect sunt puterea de munca, rezistenta la stres, puterea de a conduce si de a motiva oameni, precum si abilitatea de a avea o viziune de ansamblu asupra proiectului, dar si de a corobora informatiile care vin din alte doemnii de activitate.