Mai mult de jumătate dintre femei care au menstruație suferă de crampele menstruale de la o intensitate medie spre ridicată. Bineînțeles că situația diferă de la un caz la altul. 

Ce faci atunci când nu-ți mai poți continua activitățile obișnuite de zi cu zi?

Noi suntem de părere că cel mai bine e să ții lucrurile sub control. Dar și că: orice situație are o soluție. 

Când apar durerile menstruale?

Crampele menstruale pot să apară sau nu, la fiecare ciclu menstrual. Desigur, sunt persoane care au această problemă dusă la nivel cronic. În general durerile se traduc printr-un disconfort în zona inghinală, durere de ovare, partea superioară a coapselor, dureri de stomac, spate, cap și chiar ca fiind un disconfort general. 

Care pot fi cauzele crampelor menstruale?

Se pare că motivele pot fi multiple, însă principalul este că se contractă mușchii uterului . Acest lucru se realizează pentru a-și pierde mucoasa uterină, iar durerile pot să apară des sau niciodată. 

Acordă atenție dacă se manifestă cu sangerari intre menstruatii, pe lângă dereglările hormonale sau perioadele stresante cu care se confruntă majoritatea femeilor, pot semnala anumite afecțiuni. 

Cele mai citite articole

Balonarea apare cel mai frecvent în perioada menstruației, care produce disconfort și îți poate agrava crampele. Se recomandă consumul abundent de apă, lichide sau ceaiuri din plante. Deși poate ți se pare ciudat, consumul de lichide te va scăpa de balonare și spasmele musculare din uter, care îți provoacă durerile. 

Cu un sistem imunitar și o floră intestinală echilibrată poți evita multe dintre infecții precum: candidoza vaginala sau vaginita. Ceaiurile cu proprietăți antiinflamatorii, dar și cu compuși antispastici îți vor ajută corpul să se curețe, dar să prevină și să calmeze crampele menstruale.

Pune-ți corpul în mișcare. Da, ai auzit bine! Pentru că 30 de minute de mers pe jos poate face minuni. Exercițiile fizice ușoare spre moderate, îți vor relaxa corpul și îl vor ajuta în a producere endorfine. Simplu, vei fi mai fericită, crampele se vor reduce și vei simți efectele atât la nivel fizic, cât și mental. 

Poți reduce crampele aplicând niște căldură pe burtă. Căldura va elibera tensiunea și va îmbunătăți fluxul sangvin. Recomandăm plasturii termici ENROUSH sau clasica sticluță cu apă caldă. 

Când durerile nu sunt de natură medicală, ele pot fi depășite cu un stil de viață sănătos. Acesta va include: lipsa stresului, odihnă adecvată, activități fizice regulate, exerciții de yoga sau meditație și o dietă echilibrată.

Cele mai citite articole