Topic 1: Despre Ashwagandha sau ginsengul indian. Top 10 beneficii

Ashwagandha Rasayan, cunoscută și sub denumirea de cireș de iarnă sau ginseng indian, este una dintre cele mai cunoscute și apreciate plante din medicina ayurvedică.

Printre beneficiile pe care le aduce consumul acestei plante pentru organism se numără conținutul mare de antioxidanți, ameliorarea efectelor nocive ale stresului, combaterea oboselii, întărirea sistemului imunitar, precum și îmbunătățirea concentrării și a memoriei.

În cele ce urmează te invităm să descoperim împreună și alte 10 beneficii mai puțin cunoscute ale consumului de ginseng indian, însă la fel de importante pentru sănătatea noastră.

• Combate anxietatea și insomnia

Viața de zi cu zi se poate dovedi foarte stresantă, așa că medicii recomandă ca, atunci când este posibil, să ajutăm organismul să lupte împotriva anxietății și insomniei care pot deriva, ocazional, din stresul cotidian.

Ginsengul indian a fost folosit timp de sute de ani pentru a combate stări precum anxietatea sau insomnia, prin urmare îl poți folosi fără niciun fel de grijă în acest scop. Cum reușește Ashwagandha să combată aceste stări? Simplu: reduce concentrația de cortizol din organism, ameliorând, astfel, atât anxietatea, cât și insomnia.

• Scade colesterolul din organism

Un alt beneficiu pe care îl aduce consumul de Ashwagandha ține de reducerea nivelului de colesterol din organism. Acest lucru se întâmplă datorită densității sale reduse de lipoproteine.

Studiile au mai arătat că persoanele care au introdus ginsengul indian în regimul lor alimentar au reușită să piardă o cantitate dublă de grăsime corporală, comparativ cu persoanele care nu consumau deloc Ashwagandha.

• Dă o mână de ajutor la arderea naturală a grăsimilor

Așa cum aminteam undeva mai sus, ginsengul indian poate reduce cantitatea de cortizol din corp, ceea ce ajută inclusiv la arderea grăsimilor. În plus, consumul regulat oferă energie suplimentară corpului și ajută la reglarea activității glandei tiroide, responsabilă, la rândul ei, cu arderea grăsimilor.

Cu alte cuvinte, ginsengul indian se poate dovedi un aliat de nădejde pentru persoanele care vor să piardă kilogramele în plus.

• Luptă împotriva Alzheimer și ajută sistemul nervos

Ashwagandha ajută și la menținerea sănătății creierului și a sistemului nervos. În plus, studiile efectuate de-a lungul timpului au arătat că un consum regulat poate ajuta și în lupta împotriva unor boli precum Alzheimer.

Cum reușește, mai precis, ginsengul indian să ajute creierul și sistemul nervos? Răspunsul e simplu: datorită cantității impresionate de antioxidanți, care luptă împotriva radicalilor liberi, responsabili, printre altele, și de îmbătrânirea și deteriorarea celulelor creierului.

• Le poate fi de folos persoanelor diagnosticate cu depresie

Unul dintre beneficiile mai puțin cunoscute ale consumului de Ashwagandha ține de combaterea stărilor depresive. Așa cum aminteam undeva mai sus, ginsengul indian ameliorează stările de oboseală, stres, anxietate și insomnie, ceea ce contribuie la îmbunătățirea stării de spirit și la lupta cu stările depresive.

• Întărește sistemul imunitar

Consumul de ginseng indian ajută și la întărirea sistemului imunitar, mai ales în perioada rece, atunci când acesta tinde să fie mai fragil. Ashwagandha are un efect pozitiv atât asupra celulelor roșii, cât și a celor albe, contribuind semnificativ la mărirea numărului acestora.

• Îmbunătățește memoria

Studiile au mai arătat că Ashwagandha ajută și la îmbunătățirea memoriei și a funcției cognitive la persoanele cărora, din diverse motive, le-a fost afectată capacitatea cognitivă. Specialiștii spun că acest efect este datorat, în principal, capacității plantei de a reduce stresul și stările de insomnie, care pot fi responsabile, alături de alți factori, de afectarea funcțiilor cognitive.

• Echilibrează sistemul hormonal

Ashwagandha poate echilibra producția hormonală, cu alte cuvinte este utilă atât în echilibrarea cantității de testosteron, cât și a cantității de hormoni androgeni.

De asemenea, specialiștii spun că poate fi folosită și pentru a crește fertilitatea, însă în acest caz este bine să consulți medicul specialist, pentru a obține și opinia acestuia.

• Îmbunătățește circulația sanguină

Un alt efect benefic al consumului de ginseng indian s-a observat în ceea ce privește buna funcționare a sistemului cardiovascular. Mai precis, studiile au arătat că un consum regulat poate duce la îmbunătățirea circulației sanguine. Cu alte cuvinte, Ashwagandha ajută la protejarea inimii și a sistemului circulator.

• Are proprietăți anti-inflamatorii

Potrivit unor studii, Ashwagandha poate reduce proteina C-reactivă și alți factori inflamatori din organismul uman. Această proteină este corelată, de obicei, cu un risc mare de afecțiuni cardiace.

În ceea ce privește modul în care poate fi consumată, trebuie să știi că Ashwagandha poate fi consumată sub formă de ceai, dar poate fi inclusă cu succes și în diverse rețete de prăjituri sau smoothie-uri, prin urmare este foarte ușor să o integrezi în alimentația zilnică.

În concluzie, dacă ai grijă să o consumi ca parte a unui sistem alimentar echilibrat, această plantă poate contribui atât la îmbunătățirea sănătății, cât și a stării tale generale de spirit.

Lasă un răspuns

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *