Unul din multele servicii pe care o firma specializata in transportul de mobila le ofera clientilor ei este cel de relocare. Cea mai complexa forma a acestui serviciu este cea a unei mutari internationale. In acest caz firma contractata se confrunta cu o serie de provocari unice carora trebuie sa le faca fata. Aceste provocari pot varia de la intelegerea si respectarea cadrului legal in ceea ce priveste transportul de bunuri si pana la aspecte legate de modul in care se efectueaza transportul propriu-zis. De aceea astfel de mutari trebuie tratate cu seriozitate maxima din partea clientilor si de aceea se folosesc firme specializate in acest domeniu.

Ce Presupune O Relocare?

Mutarea dintr-un spatiu in altul este o operatiune destul de stresanta indiferent ca este vorba despre o locuinta, un sediu de firma sau birourile unei companii. O astfel de mutare implica multe ore de munca, efort din partea mai multor persoane, stres legat de siguranta elementelor transportate si multe altele. Insa aceasta operatiune nu trebuie sa fie neaparat asa. Exista numeroase solutii, atat in cazul locuintelor cat si al spatiilor cu alta destinatie, care vin in ajutorul oricui este pus in situatia unei astfel de mutari. Insa pentru a contracta serviciile unor firme care ofera astfel de solutii, clientul trebuie mai intai sa inteleaga ce presupune aceasta mutare, care sunt costurile si care sunt servciile de care beneficiaza defapt.

O astfel de mutare este denumita de catre profesionistii din domeniu relocare. Relocarea presupune transportarea dintr-o locatie in alta a bunurilor clientului si repunerea lor in stare de functionare in noua locatie. Acest lucru inseamna mult mai mult decat o simpla mutare a mobilei. O relocare presupune o actiune coordonata de dezasamblare a unor elemente, transportarea lor, reasamblarea si repunerea lor in functiune. De aceea astfel de operatiuni nu ar trebui facute decat de specialisti in domeniu. Gasirea unor astfel de firme specializate este destul de facila in ziua de azi, cea mai rapida metoda fiind cautarea online. In plus, majoritatea cestor firme ofera servicii de consultanta potentialilor clienti astfel incat acestia sa poata lua cea mai buna decizie.   

O firma specializata in astfel de operatiuni va intelege ca pentru ca o relocare sa fie facuta cum trebuie, clientul trebuie sa fie implicat si tinut la curent cu fiecare pas al procedurii. De aceea inainte de relocarea propriu-zisa a bunurilor clientului, firma va evalua alaturi de client ce implica aceasta relocare. In functie de complexitatea manevrelor care trebuie facute, reprezentantul firmei va putea estima de cate persoane va fi nevoie, de ce echipamente, de ce mijloace de transport si cat va dura operatiunea in sine. Dupa ce va face aceasta estimare o va prezenta clientului care va putea sa se decida daca va contracta firma sau nu.

In cazul unui raspuns favorabil, urmatorul pas in procesul de relocare este dezasamblarea si impachetarea tuturor bunurilor clientului. Acest pas trebuie facut cu foarte multa atentie pentru a nu deteriora bunurile in nici un fel si pentru a sti cum vor fi reasamblate la noua locatie. Pentru o mai buna intelegere a ceea ce se transporta, ambalajele sunt de obicei denumite si numerotate. Astfel exista o evidenta a ceea ce trebuie transportat.

Cele mai citite articole

Urmatorul pas este transportul propriu-zis al bunurilor. Acest lucru se face, in functie de specificul bunurilor si de locatia in care trebuie sa ajunga, cu mijloace de transport specializate. Spre exemplu, in cazul transportarii anumitor electrocasnice nu se pot folosi aceleasi conditii ca in cazul unor elemente de mobilier. Tocmai de aceaa, atunci cand un client are nevoie de servicii de relocare, este de preferat sa lucreze cu firme specializate, care au capacitatea si mijloacele de a gestiona o astfel de operatiune.

Ultimul pas este acela al descarcarii, reasamblarii si repunerii in functiune a obiectelor transportate in noua locatie. Acest pas se face in prezenta clientului pentru a se asigura ca nu au existat incidente pe durata transportului. Eventualele pagube produse se vor semnala la acest moment si se vor acoperi de catre asigurarea firmei.

Provocarile Unei Mutari Internationale

Nu foarte multa lume cunoaste ce fel de provocari se confrunta cei care efectueaza mutari internationale. Desi acestea pot parea uneori greu de imaginat pentru cineva care nu s-a lovit de astfel de probleme, firmele care se ocupa cu astfel de mutari se confrunta frecvent cu ele si au invatat sa le depaseasca, astfel ajutandu-si clientii.

O prima provocare atunci cand vine vorba de mutari internationale este cea legata de ce anume doreste clientul sa trasnporte. Exista anumite bunuri care trebuie transportate in anumite conditii de temperatura si umiditate, spre exemplu, astfel clientul ar trebui sa aleaga o firma care are capacitatea sa ofere astfel de conditii. De asemenea, exista anumite materiale si substante care nu pot fi transportate dintr-o tara in alta, ca urmare a legislatiei in vigoare. In asemenea cazuri clientul trebuie sa se consulte cu un specialist din partea firmei care are experienta in mutari internationale si sa definneasca exact ce anume se poate si ce nu se poate transporta.

O alta provocare intampinata in cazul unei mutari internationale este mijlocul de transport utilizat. Aici depinde foarte mult de natura bunurilor si de destinatia lor. Spre exemplu, exista bunuri care nu pot fi transportate intr-un mediu nepresurizat sau cu temperaturi foarte scazute. In acest caz transportul aerian nu este o solutie. Exista insa si anumite bunuri care nu trebuie miscate foarte mult sau brusc in timpul transportului. Astfel, transportul maritim nu reprezinta o solutie. De aceea este foarte important ca firma care se ocupa de astfel de mutari internationale sa aibe variante pentru oricare situatie.

Poate cea mai importanta provocare in cazul unei mutari internationale este cea legata de legislatie, in special in ceea ce priveste transportul bunurilor. In astfel de cazuri firmele care se ocupa de astfel de transporturi au oameni special pregatiti care sa se ocupe de aceste situatii, degrevand astfel clientul de orice fel de stres legat de posibile probleme de natura juridica.       

Cele mai citite articole

Las─â un r─âspuns

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *