Ce este seminarul si care este scopul acestuia? Ce ar trebui sa faci pentru ca acest tip de evenimente corporate sa fie unul de succes?

Seminarul este o intalnire de lucru prin intermediul caruia se poate indeplini o serie de obiective ale companiei. Printre acestea, cele mai importante sunt reprezentate de motivarea echipei de lucru, stimularea angajatilor prin organizarea unor ateliere cretive, consolidarea legaturilor intre colegi sau introducerea unor colegi noi in echipa de lucru.

Pentru a planifica si planifica un seminar, iata pasii principali de urmat:

In primul rand nu uita ca traim vremuri ciudata, pregateste masurile necesare de siguranta, te poti folosi chiar si de lampi COVID.

Cunoaste obiectivele care trebuie atinse – Acesta este primul pas si unul dintre cele mai importante. Obiectivele seminarului trebuie sa fie clar definite inainte de planificarea evenimentului. Care va fi motivul seminarului? Este vorba despre o pregatire sau lansezi un produs nou? Obiectivul este de a consolida coeziunea echipei? Directionarea cerintelor este esentiala pentru a economisi timp si pentru a dezvolta un plan de actiune eficient.

Defineste participantii – Tinta aleasa va fi firul comun al organizarii seminarului si reprezinta toate persoanele direct interesate de motivul seminarului. Aceasta include, de asemenea, gandirea la alegerea partilor interesate. De asemenea, se pune problema definirii numarului de participanti pentru a planifica apoi locul sau activitatile care necesita o capacitate de receptie suficienta pentru desfasurarea buna a evenimentului.

Realizeaza cateva previziuni bugetare – Bugetul este stabilit pe baza primelor doua puncte de mai sus, dar si a diferitelor constrangeri financiare. Trebuie sa determini toate mijloacele necesare pentru atingerea obiectivelor stabilite. Este important sa se prevada intotdeauna o marja de eroare in cazul evenimentelor neprevazute, in special pentru resursele financiare.

Alege data potrivita – Optiunile diferite pentru date trebuie luate in considerare cu atentie. Alege o data cand majoritatea participantilor va putea participa fara prea mari constrangeri. Evita perioadele in care publicul tinta este probabil sa fie in vacanta, perioadele de post si zilele de sarbatoare nationala.

Gaseste locul potrivit – Locatia unui eveniment este aleasa pe baza mai multor criterii. Primul este capacitatea. Al doilea criteriu de studiat este localizarea. Promoveaza caracterul evenimentului tau, alegand un loc prietenos, distractiv sau neobisnuit, dar ai grija, acesta trebuie sa fie usor accesibil. Gandeste-te si la pauzele de masa. Acest lucru necesita un management suplimentar (tip de masa, alergii, buget). In paralel, enumera nevoile tehnice si logistice in avans pentru a evita pierderea de timp in marea zi.

Organizarea activitatilor – Cand organizezi un seminar, aminteste-ti intotdeauna sa organizezi cronologic activitatile care vor avea loc acolo si sa intocmesti un „scenariu”. De asemenea, va trebui sa planifici orele de pauza si de catering, inclusiv o marja de eroare pentru toate activitatile pentru a evita sa fii prins pe picior gresit. Asigura-te ca exista suficient timp pentru activitati suplimentare si ofera-le participantilor o atmosfera prietenoasa, astfel incat sa pastreze amintirile pline de voie buna ale seminarului. Activitatea trebuie sa fie accesibila tuturor si fara constrangeri fizice: spectacol, animatie foto, joc de evacuare, atelier de gatit etc. Nu uita sa planifici comunicarea in avans, cu toate informatiile de care au nevoie participantii.

Lasă un răspuns

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *