În SEO, doar optimizarea titlului paginii nu este suficientă. Viteza de încărcare a site-ului, gradul de utilizare și conținutul de calitate sunt cu siguranță o parte importantă a optimizării motoarelor de căutare. Într-o abordare holistică, SEO are mulți „coechipieri” care trebuie să lucreze împreună. Serviciile de optimizare SEO se focuseaza pe crawlerii motoarelor de căutare, în timp ce UX este axat pe vizitatori și ambele au un obiectiv comun: maximizarea eficienței promovării.
Elemente ale paginii care afectează atât SEO, cât și experiența utilizatorului (UX)
Dacă analizăm elementele de bază ale paginilor care afectează promovarea motorului de căutare, atunci putem evidenția relația între SEO și experiența utilizatorului .
Linkuri externe
Linkurile externe din conținutul site-ului vor arăta motorului de căutare că respecți sursele de informații. De asemenea, există șansele ca aceste surse să plaseze backlink-uri către site-ul tău. Și pentru utilizatori, de exemplu, linkurile externe vor oferi acces la informațiile originale. Acest proces de linkbuilding seo influențează pozitiv coeficientul de user experience a site-ului.
Titlul paginii și subtitluri
Cele mai citite articole
Un titlu optimizat de pagină și un titlu vizibil asociat <h1> vor spune motoarelor de căutare despre ce este pagina ta. Titlul paginii va informa, de asemenea, vizitatorul despre conținutul paginii chiar în rezultatele căutării. La fel ca titlul <h1>, subtitlurile <h2> ajută motorul de căutare să acceseze cu crawlere pagina și îi ajută pe vizitatori să înțeleagă ideea principală a conținutului. Trebuie să te asiguri că în cazul în care faci un update pe site, în procesul de migrare website titlurile de pagini principale vor rămâne neschimbate. Acest aspect se referă în special la paginile care sunt accesate cel mai des și utilizatorii sunt obișnuiți cu titlul acestora.
Structura site-ului
Când un vizitator ajunge pe una dintre paginile tale, nu vrei să se piardă pe site. Dacă nu reușești să răspunzi la întrebarea unui utilizator într-un motor de căutare pentru prima dată, ar trebui să îl direcționezi către acel răspuns. Este important să împiedici utilizatorul să revină la rezultatele căutării. Acest click înapoi la SERP-uri se numește respingere. Iar o rată ridicată de respingere poate avea un efect negativ asupra promovării SEO, deoarece arată motorului de căutare că nu poți răspunde la interogarea vizitatorului.
Prin construirea unei structuri relevante, ierarhice a site-ului, poți fi sigur că motoarele de căutare vor putea accesa cu crawlere paginile tale eficient, iar vizitatorii vor găsi cu ușurință ceea ce caută. În așa fel vei putea balansa între aceste două aspecte importante.
Este corect să spunem că aproape toată optimizarea pe care o faci pentru utilizatorii tăi are un efect pozitiv asupra promovării motoarelor de căutare. Împreună, SEO și experiența utilizatorului sunt cu siguranță grozave pentru conceptul unei abordări holistice a promovării motoarelor de căutare.