Iarna nu este o perioadă ușoară pentru organism. Alimentația necorespunzătoare poate provoca deficiențe ale nutrienților necesari organismului și, prin urmare, poate duce la slăbirea imunității.

De ce anume are nevoie organismul pe timp de iarnă?

Baza, nu numai iarna, este o alimentație echilibrată, dar mai ales iarna merită să acorzi o atenție deosebită faptului că dieta trebuie să includă produse care conțin vitamine și nutrienți care susțin organismul.

Iată care sunt ingredientele care susțin sănătatea organismului în perioada iernii

În primul rând, persoanele care urmează o dietă vegană ar trebui să acorde o atenție deosebită suplimentelor cu vitamina B12. Cu toate acestea, înainte de a începe să iei suplimente de orice fel, este recomandat să faci o serie de analize amănunțite, pentru a verifica nivelul de vitamine din organism și pentru a alege suplimente pentru sănătate pentru adulți potrivite nevoilor tale. Îndoielile trebuie să fie întotdeauna discutate cu medicul tău, mai ales dacă iei și medicamente pentru diverse afecțiuni.

Vitamina C – susține imunitatea. Vitamina C este esențială pentru buna funcționare a organismului. Aceasta este un antioxidant puternic, care ajută la construirea imunității și susține organismul în lupta contra infecțiilor. O sursă bună de vitamina C în lunile de iarnă sunt citricele, dar și varza de Bruxelles, ardeii sau broccoli.

Cele mai citite articole

Vitamina D – susține sistemul musculo-scheletic. Nu degeaba se numește vitamina soarelui, deoarece organismul o produce din colesterol atunci când corpul este expus la razele soarelui. Prin urmare, în perioada iernii este ușor – mai ales în climatul României – să fii deficitar în ceea ce privește această vitamină. Vitamina D îndeplinește o serie de funcții în organism: susține sănătatea oaselor și a mușchilor, are proprietăți anticancerigene, îmbunătățește sănătatea inimii, a sistemului nervos și ajută la construirea imunității. O dietă adecvată poate acoperi doar o parte din necesarul zilnic de vitamina D. Câteva din sursele de vitamina D sunt peștele, gălbenușul de ou și brânzeturile galbene.

Acizi grași Omega-3 – susțin inima și creierul. Acizii Omega-3 sprijină activitatea creierului, reglează activitatea inimii și a sistemului circulator. De asemenea, au un impact semnificativ asupra îmbunătățirii imunității. În plus, îmbunătățesc vederea și starea pielii. Acizi grași Omega-3 valoroși sunt conținuți în pește, dar și în ulei de in sau nuci.

Zinc – pentru piele și păr sănătos. Iarna, pielea și părul au nevoie de îngrijire specială. Zincul susține regenerarea pielii, o întărește și o face să arate sănătoasă. Dar acestea nu sunt singurele funcții ale zincului: ajută și la reglarea activității pancreasului și susține activitatea sistemului imunitar. Sursele de zinc din alimentație sunt: cacao, susan, stridiile și semințele de dovleac.

Vitaminele B – vor adăuga energie. Vitaminele B sunt responsabile pentru multe funcții metabolice importante ale organismului. Sunt necesare, printre altele, pentru producerea de energie, buna funcționare a sistemului nervos și regenerarea mușchilor și a pielii. Deficiențele (în special de vitamina B12) pot duce chiar la stări depresive. În alimentație, sursele de vitamine B sunt lactatele, peștele sau ficatul.

Așadar, lunile care urmează nu reprezintă o perioadă bună pentru corpul tău. Este posibil să ai o imunitate mai scăzută, o stare de spirit mai proastă, mai puțină energie. Există mai puțin soare și – implicit – mai puține legume proaspete și fructe. Din fericire, suplimentele alimentare au capacitatea de a-i oferi organismului tău aportul de vitamine și nutrienți de care acesta are nevoie. Intră pe Nutriland.ro și achiziționează încă de acum suplimentele de care ai nevoie pentru a rămâne sănătos pe toată durata iernii! 

Sursa foto: unsplash.com.

Cele mai citite articole